Vanliga frågor

1. Jag vill lägga en order

Du kan välja att betala med kort, faktura, eller direktbetalning. All betalningsinformation är krypterad och hanteras av vår betalningsleverantör Klarna.

Kort: Betalning med kort går via Klarna och då betalar du med, Visa, Mastercard eller American Express. Vi accepterar ej Maestro eller Visa Electron.

Faktura: Betalar du med faktura använder du Klarna. Betaltiden är 14 dagar. Fakturan skickas ut separat via e-post från Klarna på leveransdagen. Observera att första köpet med Klarna av säkerhetsskäl går till din folkbokföringsadress.

Delbetalning: Klarna erbjuder delbetalning på 6, 12, 18, 24 eller 36 månader. Villkor för respektive delbetalningslängd redovisas i kassan innan du godkänner ditt köp.

Direktbetalning: Direktbetalning är en tjänst som Klarna erbjuder till kunder hos dem som har kopplat sitt bankkonto. Pengarna dras från ditt konto 1-2 bankdagar från att din beställning är skickad. Om Klarna mot förmodan inte kan dra pengarna så skickas en faktura istället till den e-postadress du angav i samband med att du lade din beställning.

För att kompensera för längre leveranstider, som vanligtvis varierar mellan 4-8 veckor, erbjuder vi fri leverans på alla beställningar.

Vi är stolta över att tillhandahålla kvalitetsprodukter och säkerställer vi att alla våra produkter uppfyller våra höga standarder.

Tyvärr erbjuder vi för närvarande inga alternativ för snabb leverans, men vi arbetar ständigt med att förbättra våra leveranstider.

Vad kul att du vill handla hos oss!

Din beställning lägger du via vår webbshop. När du hittat en vara du vill beställa, klickar du tex i den färg du vill ha och eventuella tillval. Klicka sedan på köp-knappen för att lägga detta i varukorgen. Sedan kan du välja att fortsätta handla eller att gå till kassan.

När vi har fått din order får du en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen.

När din order skickas får du en leveransbekräftelse med spårningsnummer till den e-postadress du angav vid beställningen.

Skulle du ha några frågor om din order är det bara att du tar kontakt med oss!

Blir du nekad till att välja Klarnas betalalternativ så ber vi dig att kontakta Klarnas kundsupport på https://www.klarna.com/se/kundservice/

2. Jag har frågor angående leveransen

Våra leveranstider är normalt mellan 4-8 veckor. Vi gör allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt, men ibland kan det ta lite längre tid på grund av faktorer utanför vår kontroll.

Leveranstiden för våra produkter kan vara längre än förväntat på grund av att beställningarna är förbokade och tillverkas och skickas ut i omgångar. Detta görs för att göra produktion och frakt mer effektivt och minska kostnaderna, vilket i slutändan gynnar våra kunder. 

Vi förstår att det kan vara frustrerande att vänta på en leverans, men vi hoppas att du har tålamod med oss. Vi lovar att göra vårt bästa för att se till att din beställning kommer fram till dig så snart som möjligt.

Nej, du kommer inte att debiteras förrän din beställning har skickats. Om förfallodatumet för din faktura närmar sig och du ännu inte har tagit emot din beställning, kan du kontakta oss och vi kommer att förlänga betalningsdatumet så att du inte behöver betala förrän du har mottagit din beställning.

Ja, det är möjligt att ordna expressleverans mot en extra kostnad. Vänligen kontakta oss så hjälper vi dig att ordna detta. Vi strävar efter att tillgodose våra kunders behov och önskemål när det gäller leverans.

Ja, vi levererar till alla delar av Sverige och de flesta EU-länder. Kolla bara på kassasidan om ditt land finns med i rullgardinsmenyn så kan vi definitivt skicka till ditt land. Om du fortfarande är osäker är du välkommen att kontakta oss, och du får ett svar från oss inom 24 timmar.

3. Jag har frågor om min order

Orderbekräftelse
När vi fått din order skickas en automatisk orderbekräftelse till den e-postadress du angav i samband med att du lade din beställning. 

Leveransbekräftelse
Sedan när vi skickar din order får du en automatisk leveransbekräftelse till din e-post. Normalt skickas din beställning redan nästkommande vardag.

Har du inte fått en orderbekräftelse/leveransbekräftelse? 

Om du använder något av Microsofts e-post-system (Outlook, Hotmail och Live) så hamnar e-post från oss ofta i skräpposten. Om du inte hittar det i skräpposten, sök då på butikens namn där.

Ibland händer det att man skriver eller stavar fel i e-postadressen när man gör en beställning. Om du tror att detta har skett, ta kontakt med oss så hjälper vi dig!

Kan jag ändra leveransadress?
Efter att du har lagt din order går det dessvärre inte längre att ändra leveransadressen på beställningen.
Den kommer att levereras till den adress som uppgavs i samband med att ordern lades.
Enda sättet att ändra leveransadress i efterhand, är att du omgående kontaktar  kundservice så att vi kan avboka din order.
Därefter kan du lägga en ny order på vår hemsida med din önskade leveransadress. 

Kan jag ändra uppgifter i min beställning?
Det beror lite på vad det är för uppgifter som du vill ändra.
Vänligen ta kontakt med oss på e-post  så hjälper vi dig med detta.
 
Kan jag ändra, lägga till eller ta bort en vara på min beställning?
Det beror på vad det är du vill ändra. Vänligen ta kontakt med oss så hjälper vi dig antingen att korrigera din order, eller att avboka den så att du kan lägga en ny order på vår hemsida.

Börja med att kontrollera spårningslänken i din leveransbekräftelse. Där kan du tex se om ditt paket är på väg till dig eller på vilket ombud ditt paket finns att hämta.

Din order med fraktbolaget DHL/UPS. På spårningslänken i mejlet kan du se om DHL/UPS har försökt komma i kontakt med dig men inte lyckats. I detta fall råder vi dig till att kontakta dem och ange ditt sändningsnummer som står i spårningslänken för att boka in en hemleverans.

Kommer det inte upp något på spårningslänken?
Notera att det kan ta upp till 24h innan din spårningslänk fungerar. Har det gått mer än 24h och du saknar uppdatering? Ta kontakt med oss så hjälper vi dig!

Din faktura från Klarna skickas till den e-postadress du angav i samband med att du gjorde din beställning. Du kan även se din faktura genom att logga in i din Klarna app, eller på Mina Sidor hos Klarna. 

Fakturan fungerar både som kvitto och garantibevis och kommer normalt inom 24 timmar från det att din order skickats från vårt lager. 

Har du fortfarande inte fått din faktura efter att du har mottagit din vara ber vi dig att ta kontakt med Klarnas support på https://www.klarna.com/se/kundservice/

För att avbeställa eller stoppa din order så rekommenderar vi att du tar kontakt med oss omgående!

OBS! Om din order har hunnit lämna vårt lager så tillkommer en returkostnad på 25kr/kg. Minsta debitering 99 kr. Kostnaden för returfrakten betalas av dig som kund och kan avvika från den fraktdebitering som görs i webbutikens kassa.

Misstänker du att du fått hem en helt annan vara än vad du har beställt önskar vi att du skickar ett e-post till kundservice med följande information:

– Ordernummer.
– Produktnamn.
– Problembeskrivning.
– Bild eller videoklipp som tydligt visar den produkt som du har mottagit.*

*Bild eller videoklipp får inte överstiga 10 mb.

4. Jag har frågor om returer

Om du vill returnera en vara, börja med att ta kontakt med oss via e-post, vi kommer då att ge dig returadressen dit du kan skicka varan. Returfrakten bekostas utav dig plus det tillkommer en returavgift för att täcka kostnaderna för ompackning och hantering av din retur.

För paket med ett varuvärde under 3000 kr kommer en returavgift på 399 kr att tillkomma. För paket med ett varuvärde över 3000 kr kommer en returavgift av 899 kr.

Vid retur gäller följande:

1) Paketet skall levereras till adressen ovan och inte till något utlämningsställe eller terminal. Vi har inte möjlighet att hämta upp paket, utan det går i sådana fall i retur till dig.

2) Varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick. För att returen ska godkännas av vår returavdelning, behöver varan vara i skick som ny, inga spår av användning får synas och originalförpackningen ska finnas kvar. Använd genomskinlig packtejp för att inte förstöra förpackningen! Om varan lämnas tillbaka i ett skick som är sämre än nyskick och om originalförpackningen saknas, kan ett prisavdrag göras från det belopp som återbetalas eller returen nekas i sin helhet.

OBS: Tänk på att du står för risken om varan skadas under returfrakten.

3) En notering skall bifogas tillsammans med varan där det framgår vem du är, ditt ordernummer samt orsak till retur.

När varan ankommit till oss, gått igenom vår returhantering och blivit godkänd får du via e-post information om returfrakt samt eventuell kostnad som återstår att betala. Detta kommer att dras av från från den totala summan som återbetalas.

Återkom med besked och spårningsnummer när du skickar paketet.

Du har 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningen.

Om du utövar din ångerrätt måste du returnera varorna till oss utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du informerat oss om ditt beslut att avbryta köpet. Du ansvarar för returfraktkostnaderna.

Det finns vissa undantag från den 14-dagars ångerrätten, såsom specialtillverkade produkter, förgängliga varor, förseglade varor som inte är lämpliga att returnera på grund av hälso- eller hygienskäl och varor som har brutits upp av dig efter leverans och som inte är lämpliga att returnera på grund av hälso- eller hygienskäl.

Ja, det tillkommer en returavgift för att täcka kostnaderna för ompackning och hantering av din retur.

För paket med ett varuvärde under 3000 kr kommer en returavgift på 399 kr att tillkomma. För med ett varuvärde över 3000 kr kommer en returavgift av 899 kr som kommer att dras från ditt återbetalningsbelopp.

Kontakta vår kundtjänst om du vill ha mer information om returavgiften eller om du har frågor om hur du går tillväga för att returnera en produkt.

Om du har redan skickat tillbaka produkten och har betalat fraktkostnaderna själv, så kommer du fortfarande att bli debiterad för returavgiften.

Detta beror på att vi fortfarande har kostnader för att hantera returen och ta emot produkten. Så ja, du kommer att bli debiterad för returavgiften oavsett om du har betalat för frakten eller inte.

Om du har ytterligare frågor eller behöver mer information är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få mer detaljerad information.

Vi jobbar naturligtvis så snabbt vi kan för att behandla din retur, men ibland kan det dröja upp till 2-4 arbetsdagar innan returen registreras hos oss. Har du inte hört från oss efter 7 arbetsdagar tid, vänligen kontakta oss via e-post så ska vi hjälpa dig. Glöm inte att ange ditt ordernummer.

Notera att eventuell returavgift kommer att dras av från den totala summan som återbetalas.

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 3000 kr så kommer vi fakturera 399 kr, för ej utlösta paket med ett varuvärde över 3000 kr så kommer vi fakturera minst 899 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Väljer du att inte ta emot din hemleverans debiteras returfrakt med 25kr/kg om ingen annan kostnad angivits. Notera att minsta fraktkostnad som debiteras är 99 kr.

5. Jag vill göra en reklamation

Har din vara gått sönder så ska vi såklart hjälpa dig med det, oavsett om det är ett garantifel eller om produkten har gått sönder i en olycka.

Vill du kontakta oss med en reklamation så är det viktigt att vi får så mycket information som möjligt. För att din reklamation ska bli godkänd och hanterad behöver denna information finnas:

– Ordernummer.
– Produktnamn och/eller artikelnummer.
– Tydlig problembeskrivning.
– Beskrivning för hur och när problemet med varan uppstod.
– Bild eller videoklipp som tydligt visar vad felet på produkten är.*
– Bild eller videoklipp där hela produkten syns.*

*Bild eller videoklipp får inte överstiga 10 mb.

Har ditt paket blivit skadat under frakt ber vi dig att mejla vår kundservice med följande uppgifter:

– Ordernummer.
– Problembeskrivning
– Bild eller videoklipp på yttre emballaget, där adressetiketten med kollinumret är synlig.*
– Bild eller videoklipp som visar hur varan låg förpackad. Öppna lådans flikar och ta ett bild rakt ner i lådan när allt inneremballage och innehåll ligger som det var packat vid leverans.*
– Bild eller videoklipp på den trasiga varan.*

*Bild eller videoklipp får inte överstiga 10 mb.

6. Jag vill veta mer om en produkt

Vårt fordon, en elscooter, uppfyller följande specifikationer:

Tillåten styrka: Max 250 Watt.
Tillåten hastighet: Max 20 km/h.

OBS! en elscooter med högre styrka eller som kan nå högre hastigheter än vad som anges ovan endast får användas inom ett inhägnat område. Elscootern ska framföras enligt samma regler som för en elcykel. Finns det en cykelbana ska den användas.

Det är dock alltid ditt ansvar att kontrollera vilka specifika lagar och regler som gäller för elscootrar i ditt land eller din region innan du köper en produkt från oss.

Många av de vanligaste frågorna om en produkt kan du få svar på via vår webbshop i produktbeskrivningen under den aktuella produkten. Under fliken ”Beskrivning” hittar du även manualer med mer information. 

Saknar du någon information?

Kontakta oss så hjälper vi dig vidare! Glöm inte att ange vilken produkt det är du vill veta mer om!

Varukorg